“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

07.07.2010

Bunicul si bunica


Mi-au mai ramas cateva amintiri legate de bunici. Au fost si acum nu mai sunt. La fel si noi suntem praf in vant. Toate ne sunt date pe pamant ca sa trecem mai usor greutatile vietii. Dar la final sfarsim uitati de copii, nepoti, stranepoti ... de oameni. Doar Dumnezeu ne va judeca dupa bune si rele pe care le-am facut.

Nu trec des pe la mormantul bunicilor pentru ca imi este greu sa ii stiu acolo... Dar de fiecare data cand merg la biserica, fac o cruce mare si le aprind o lumanare pentru iertarea pacatelor.

In diverse imprejurari, noaptea in somn sau ziua in amiaza mare, imi apare imaginea lor in minte. Ma urmareste o intrebare ... oare cum si-au trait viata? Si-au savarsit mareata lucrare inainte de a disparea pe de fata pamantului si sa urce la cer? Si-au atins scopul divin pentru care au fost lasati pe pamant?

Cume era bunica mea la 18 ani? Cum a cunoscut-o bunicul meu?

Fiind tineri si plini de energie...oare traiau fara grija zilelor de maine? Traiau de parca zilele erau fara numar. Alergau pe dealuri si prin paduri cu ati baieti si fete... Se asezau cate doi imbratisati sub salcamii infloriti.

Daca aveti poze vechi, vechi de pe timpul lor va rog sa le postati. Eu promit ca voi cauta!

6 comentarii:

  1. cred ca am cateva poze cu bunicii,dar si cu strabunicii

    RăspundețiȘtergere
  2. le poti trimite pe adresa serbesti_vrancea@yahoo.com
    si le voi publica eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Inainte de culcare, la lumina lumanarii (ca nu exista intotdeauna "curent"), tataia imi spunea cele mai frumoase povesti cu Imparatul Verde si Imparatul Rosu si cu bursuci nastrusnici ....
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe mama ta o cheama Tincuta?

    RăspundețiȘtergere
  5. Oare parinti nostri se gandeau k dupa ce nu vor mai fi ei, satul va ramane asa pustiu?Ei au muncit o viata intreaga facand multe sacrificii k sa faca o casa,k sa o lase la copii...Dar viata grea din tara i-a determinat pe copii lor sa plece departe de locurile natale,in cautarea unui trai mai bun....Acum casele parintilor nostri sunt pustii...Incetul cu incetul se darama...Oare rodul muncii noastre va avea aceasi soarta?
    Felicitari pentru acest blog,Serbestiul va fi mereu in inimile noastre.
    Maria

    RăspundețiȘtergere