“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

07.08.2010

Ma tot gandeam ce l-a determinat pe Dan sa creeze acest blog? Ce este de spus despre acest sat uitat de lume? Da, am zis bine..."uitat de lume". Am fost zilele trecute pe acolo si privelistea era deprimanta, case care se darama, drumuri stricate, multi batrani ...timpul si-a spus cuvantul. Din pacate, pentru ca Serbestiul a avut zilele lui bune cand promitea mult, iar acum?!

Si ce vremuri....Cine isi mai aduce aminte de discoteca din Serbesti? De terasa? Cine nu a fost acolo? Stiu pe cineva care a reusit sa ramana repetent la scoala tot fugind de la el de acasa (locuia intr-un oras din alt judet), doar sa-si petreaca timpul acolo in sat. Sunt sigura ca, si acum dupa multi ani, daca l-as intreba, ar spune ca a meritat!

Cand esti locuitor al acestui sat, viata nu este intotdeauna roz. Fara farmacie, fara mijloace de transport in comun, fara locuri de munca, traiul acestor oameni este destul de greu. Am vazut acum ca avem un "oficiu postal" improvizat in casa postasului si apa in fiecare curte, ceea ce inainte lipsea, insa ar mai fi multe de facut, mult de investit. Ceea ce ma ingrijoreaza mai mult este faptul ca se pare ca nimanui nu-i pasa, decat la suprafata. Nimeni nu face nimic pentru acest loc, care sa conteze cu adevarat. Dar nu-mi pare rau ca m-am nascut aici. Acum locuiesc in alta localitate, una cu mai multe posibilati, situata la 8km de Serbesti, insa, atunci cand imi aduc aminte de copilarie, imi apar in minte multe chipuri, copii ajunsi acum oameni mari, unii avand copii la randul lor, si , multi dintre ei mi-au ramas prieteni. Singurul meu regret ar fi ca nu am posibilitati necesare pentru a face ceva in acest sat, ceva care sa-i dea stralucirea de altadata, ceva care sa-l pastreze la fel ca in amintirile mele si ale prietenilor mei...

by Mihaela

4 comentarii:

  1. Nu regretati nimic in viata voastra. Regretele inseamna alegeri gresite. Asa ne-a fost dat sa fie iar noi am ales ce era mai bine pentru noi la momentul respectiv. Asa cum avem posibilitatea sa alegem si pentru viitorul nostru.

    Ce se intampla cu satul Serbesti se intampla cu orice sat din Romania. Oamenii nu pleaca de bine, pleaca pentru ca le este greu!

    Tara asta nu ofera prea multe pentru romanii nostri - iar cei ramasi trebuie sa se adapteze la conditiile existente.

    Cel mai important finantator si investitor in zona este administratia locala, adica statul. Atata timp cat administratia nu ia masuri de a atrage oameni la sat si sa dezvolte zona respectiva nu se va schimba prea mult. Totul preaca de la lucruri elementare, drumuri, educatie, investitii, comert...

    Imi doresc ca toti care sunteti plecati prin lume si care vedeti cum traiesc oamenii in tari civilizate, sa aduceti putin din experienta voastra acasa.

    Exista posibilitatea ca intr-o zi sa fiti voi la conducerea administratiei locale si veti avea posibilitatea sa faceti lucruri bune pentru satul acesta.

    Eu unul pot sa declar ca Serbestiul, asa cum este acum, este un colt de paradis, chiar daca sunt case darmate, uitate de lume ...

    Intr-o singura zi am reusit sa ma relaxez si sa imi regasesc echilibrul pierdut in zile lungi de munca si pline de poluarea unui oras industrial.

    Eu sunt optimist!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord cu cele spuse de Adi! Si daca astazi nu poate nimeni sa faca ceva pentru acest sat, eu sunt convinsa ca in viitorul apropiat va reveni iarasi la viata!!! Asta se va intampla desigur cu putin sprijin din partea noastra! Cristina

    RăspundețiȘtergere
  3. Blogul acesta unde ne intalnim toti e o dovada ca suntem impreuna! Poate ne vine vro ideie! Ce spuneti?

    RăspundețiȘtergere
  4. Intotdeauna speranta moare ultima...si cred ca e singul lucru care il face pe roman sa mearga mai departe.
    Toti cei care au fost alesi la primarie si in consiliile locale nu au facut decat sa "fure" pentru el ca sa-i fie bine,fara sa se mai gandeasca si la faptul ca daca aceste sate nu ar mai fi nici ei probabil nu ar mai avea un loc de munca.
    Din pacate mentalitatea oamenilor s-a schimbat,oamenii sunt din ce in ce mai rai,nu mai tin cont de absolut nimic atunci cand este vorba sa-si atinga scopul...

    RăspundețiȘtergere