“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

26.04.2011

Sutele de tigani care cersesc in intersectiile din Bruxelles: Cum sa facem de rusine Romania?



Pai ce, avem steagu' pe noi? "Sunteti romani?", ne-a intrebat Maria (asa s-a prezentat), zambind larg, parca pentru a i se vedea cei doi incisivi de aur. "Ce? V-am stricat ziua, nu? Dumneavoastra va plimbati bine imbracati prin Bruxelles si apare deodata un cersetor tigan. Si ce vreti sa fac? Sa fur, sa dau in cap?", a continuat ea, tinandu-se cu mana dreapta de fusta cu model floral si masurandu-ne din ochi. In Bruxelles castiga, din cersit, pana la un salariu mediu net pe economie din Romania in fiecare zi. Este de trei-patru luni in Bruxelles, sta intr-un apartament inchiriat undeva la marginea orasului, alaturi de alte cinci persoane, pentru care platesc toti 800 de euro, in timp ce ea castiga intre 150 si 300 de euro pe zi, dupa cum ne-a povestit, adica aproape un salariu mediu net pe economie in Romania, care este de circa 340 de euro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu