“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

26.04.2011

Motivele ascunse ale amanarii aderarii Romaniei la euro


Statele din zona euro nu vor in randurile lor un partener necompetitiv, iar autoritatile romane nu doresc inca sa renunte la forta cursului de schimb si a dobanzii de referinta. Orice stat care doreste sa treaca de la moneda nationala la cea europeana trebuie sa indeplineasca cinci conditii. Este vorba despre anumite plafoane pentru inflatie, dobanzile titlurilor de stat pe termen lung, cursul valutar, deficitul bugetar si datoria publica. Unele criterii sunt deja indeplinite de Romania, inflatia si deficitul bugetar sunt departe de tintele stabilite prin Tratatul de la Maastricht. Deocamdata, niciun membru al Guvernului nu a anuntat public amanarea aderarii la zona euro, scrie EVZ.
Sursa: Ziarul de Vrancea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu