“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

22.07.2010

Un bătrân din satul Ireşti are 100 de ani


Chiar şi la o sută de ani, bătrânul spune că are o viaţă la fel ca în tinereţe. Munceşte, se cinsteşte şi nu pierde în nicio zi ocazia să citească ziarele. Nu de alta dar trebuie să fie în temă cu deciziile aleşilor.

"Mă simt foarte bine. Văd bine. Citesc pe ziar. Politica o conduc bine. Fiecare varsă în buzunar", a spus bătrânul.

Cei mai mulţi dintre oaspeţii lui moş Toma au vrut să afle marele secret:
cum e să îmbătrâneşti aşa frumos?

"Trebuie să te păstrezi cu economeală. Şi mâncarea şi munca şi băutura să fie respectate. Spunea cineva ce-i mult nu-i bun", a mai spus bătrânul.

Moş Toma, omul care a trăit un secol, este mândru mai ales de cei patru copii ai lui. Iar pentru că a apucat suta de ani, se laudă şi cu şapte strănepoţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu