“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

14.06.2011

Micul Mozart din Focşani


Cântă la pian de la vârsta de cinci ani şi la tobe de la trei ani. Are deja trei premii în palmares şi vrea să devină un mare artist. Deocamdată, exersează pe piesele lui Mozart.

Eduard are deja un nume de scenă: Johann Groza. Are doar opt ani însă cântă cu multă graţie la pian şi se adaptează perfect la tobe, la care exersează în fiecare vară când merge în vacanţă la bunicul său, profesor de muzică în Piteşti.

Micuţul Johann Groza a început să exerseze la tobe încă de când avea doar trei anişori. Susţine că nu i se pare greu. Doi ani mai târziu a început lecţiile de pian, îndrumat de părinţi.

Cu toate că este doar un copil, este foarte hotărât să lupte pentru o carieră în muzică. Ne-a mărturisit că îi place postura de baterist însă pe primul loc este pianul.

„Îmi place să cânt la tobe, nu este greu dar îmi lpace mai mult la pian. Am mers la concursuri. Am cântat la patru mâini cu o colegă. A fost foarte frumos. Voi mai merge şi la alte concursuri dacă se poate", ne-a spus micuţul muzician.

Fiorellize

Eduard lucrează acum la cunoscutele piese „Fiorellize", interpretată şi de cunoscutul pianist Richard Clayderman, şi „Menuet", cunoscuta piesă a lui Mozart ce a făcut înconjurul lumii.

„Vreau să merg să cânt la pian pe scenă peste tot în lume. Este foarte frumos să cânţi. Îmi place când celorlalţi le face plăcere să mă asculte. Este interesant să ai o viaţă de muzician. Chiar dacă acum eu mă mai joc ca toţi copiii de vârsta mea şi cu maşinuţele, prefer să mă joc mai puţin şi să iau lecţii de pian", ne-a mai spus micuţul Mozart.

Eduard a obţinut până acum trei premii la cele două ediţii „Noelia Prisecaru" şi la Concursul Naţional de Pian „Virtuozii" ce a avut loc la Brăila în perioada 13- 14 mai 2011.

În timpul care îi mai rămâne, Eduard se joacă pe calculator.

„Îmi place mult să mă joc pe computer. Joc Ben 10, Generatorul Rex şi multe alte jocuri. Muzică nu fac pe calculator, ci învăţ la şcoală direct pe pian. Nu îmi place muzica pe calculator", spune Eduard.

Micuţul Mozart are rude pasionate de muzică. Unchiul său, Fernando Drăgănici a fost mult timp membrul trupei Talisman, la clape, iar Eduard vrea să îi calce pe urme. Însă pe linia muzicii clasice.

„Îmi place şi muzica zbuciumată dar mai mult îmi place muzica pe care o învăţ la şcoală. Este plăcută. Nu aş renunţa la acest lucru niciodată", spune convins micuţul pianist. Eduard ne-a mărturisit şi că îi place teatrul.

„Am fost la teatru şi mi-a plăcut foarte mult. Era ceva din „Amintiri din copilărie" cu năzdrăvanul Nică, scrisă de Ion Creangă. Vreau să citesc şi cartea că acum ştiu să citesc", conchide micul muzician.

Întrebări şi răspunsuri:

Ai şi alte planuri pentru atunci câd vei fi mare?


Mi-ar plăcea foarte mult să fiu şi baterist. Dacă aş putea să le îmbin pe amândouă, pianul cu tobele, ar fi foarte bine. Dar voi vedea atunci dacă se va putea. Oricum, vreau să rămân în muzică. Sper să reuşesc să îmi fac o carieră, cum se spune.

Ai emisiuni preferate la TV?

Nu am o anume emisiune preferată . Eu mă uit la Generatorul Rex, la Ben 10. Acestea sunt filme pentru copii dar mă uit şi la desene animate cum ar fi Tom & Jerry sau Garfield. Mi se par foarte amuzante. La televizor mă uit aşa după ce îmi fac lecţiile pentru şcoală şi cele de pian.

Ce-i place:

Îmi place să merg în Poiană, este un sătuc unde merg eu cu părinţii la iarbă verde şi îmi place foarte mult acolo. Îmi place să merg cu bicicleta. La Poiană îmi place să miros florile, să merg la scăldat.

Ce nu-i place:

Mă deranjează foarte tare atunci când colegii mei nu mă lasă în pace în pauză la şcoală, când sunt obraznici şi sar pe bancă. Nu îmi place mazărea, nu îmi place să merg mult pe jos că obosesc. Dar dacă merg cu bicicleta, atunci e bine.

Profil:
NĂSCUT. 17 martie 2003, Adjud
OCUPAŢIE. Elev, clasa a I - a A
STUDII. Liceul de Artă „Gh. Tăttărăscu" Focşani
PASIUNI. Tobe

Sursa: Adevarul.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu