“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

16.06.2011

Trenul Odobesti - Burca


În anul 1917, armata germană construieşte o linie îngustă cu ecartamentul de 600 mm, pe ruta Odobeşti-Jariştea-Boloteşti-Găgeşti-Vităneştii de sub Măgură-Cucuieţii de sub Măgură.
La construirea acestei linii de cale ferată, armata germană, a folosit prizonieri români aflaţi în lagărul de la Scânteia. Scopul construirii acestei linii a fost transportul materialului de război spre frontul situat foarte aproape. După terminarea războiului calea ferată a fost preluată de statul român. În anul 1926 linia era funcţională până la Cucuieţii de sub Măgură şi în şedinţa Consiliului Tehnic Superior al Ministerului Lucrărilor Publice se aviza prelungirea ei până la Vidra.Planul propus nu se va realiza.
Între 15 octombrie 1932 şi 1 august 1939 linia a fost închisă pentru traficul de călători.

La cererea prefecturii Putna, C.F.R. prelungeşte linia până la Burca, la km 23 + 400. În 1929, pe linie circulau două trenuri. Distanţa Odobeşti-Cucuieţii de sub Măgură era acoperită în aproximativ 3 ore viteza trenului fiind de 10 km/h. Staţiile existente pe traseu în sensul Odobeşti-Cucuieţii de sub Măgura au
fost: Jariştea (km 5); Boloteşti (km 9); Găgeşti (km 12); Vităneştii de sub Măgură (km 14); Cucuieţii de sub Măgură (km 21).
În mersul de tren din 1949, traficul de marfă este separat de cel de călători. Traseul Odobeşti-Burca de 23 + 40 km este parcurs în aproximativ 4,5 ore.
În 1955 pe linie circulau 2 trenuri mixte şi prin mărirea ecartamentului la 760 mm, traseul este parcurs în aproximativ 2 ore.


După 60 de ani, în anul 1977,linia de cale ferată a fost desfiinţată,trecând în istorie. Au rămas urmele unor picioare de pod, câteva traverse îngropate în pământ şi clădirile gărilor din Burca şi Vităneştii de sub Măgură (astăzi localul Grădiniţei Vităneştii de sub Măgură).
Sursa :
Bolotesti comuna de la "Poarta Vrancei"
de Ion Purdea & Petrea Abeaboeru

2 comentarii:

  1. Din pacate, acest drum a avut aceeasi soarta cu cel dintre Panciu si Soveja

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru cei care ati trait in ODOBESTI....!!!

    RăspundețiȘtergere