“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

09.04.2011

O ambulanţă la 10.000 de oameni!


Sistem medical în moarte clinicã
Ştim cu toţii că sistemul medical este în moarte clinică, mai ales că ne izbim de acest lucru în viaţa de zi cu zi. Serviciul de Ambulanţă Judeţean (Vrancea) se confruntă cu puternica subfinanţare a sistemului medical, mai ales prin lipsa ambulanţelor şi a medicilor. Parcul auto al SAJ Vrancea numără 44 de maşini, dintre care 32 de ambulanţe sunt pentru urgenţe, care pot asigura urgenţele majore catalogate „cod roşu“ şi pe cele medii, identificate cu „cod verde“. Celelalte sunt de transport pacienţi, în număr de opt, şi de consult la domiciliu. Dacă facem un calcul simplu, ne dăm seama că la o populaţie de peste 400.000 de locuitori cât are Vrancea, revine o ambulanţă la 10.000 de vrânceni, deoarece echipajele de consult la domiciliu nu pot onora urgenţele. Potrivit managerului SAJ, medicul Cristian Onia, şi ambulanţele de transport pacienţi pot asigura urgenţele, dar acestea sunt mai puţin dotate faţă de cele de urgenţă. „Eu sper că anul acesta să primim câteva maşini noi, mai ales că Ministerul a anunţat că va achiziţiona 250 de ambulanţe noi. Cei de la Minister ne cunosc situaţia şi sper să primim maşini noi“, a declarat Cristian Onia. Potrivit statisticilor realizate de reprezentanţii SAJ, ambulanţele au ajuns la solicitările venite din mediul urban într-un interval de 4,40 minute pentru urgenţele „cod roşu“, şi în 5,45 minute pentru urgenţele catalogate drept „cod verde“. În mediul rural, timpii de răspuns sunt mai mari, la urgenţele „cod roşu“ ajungându-se în aproximativ 14 minute, iar la cele de „cod verde“ în aproximativ 16 minute. Lipsa de maşini nu este singura problemă cu care se confruntă SAJ Vrancea, unitatea având şi un deficit de cinci medici şi 23 de asistenţi medicali. SAJ Vrancea are 10 substaţii de ambulanţă, la Adjud, Panciu, Mărăşeşti, Odobeşti, Reghiu, Vidra, Năruja, Dumitreşti, Dumbrăveni şi Măicăneşti, deservite de 44 de ambulanţe şi 250 cadre medicale. Sursa: Monitorul de vrancea De Roxana Sava Sambata, 09-04-2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu