“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

13.12.2013

Liceenii focşăneni, invitaţi la „Biblioteca de weekend”


Liceenii din Focşani au fost atraşi spre lectură şi cunoaşterea valorilor locale în cadrul proiectului „Biblioteca de weekend”, derulat de Asociația Potpourri, în parteneriat cu Direcția Județeană pentru Sport și Tineret. Iniţiativa ca liceenii să participe la un astfel de proiect aparţine Consiliului Judeţean al Tinerilor Vrancea.
   Astfel, elevilor le-a fost prezentată biblioteca privată din satul Șerbești, comuna Vidra, singura de acest tip în Vrancea. Aceasta funcționează în casa memorială a scriitorului Simion Ghinea, încă din anul 2008, când a luat ființă la inițiativa Doinei Stratton-Andrieș. Oferă peste 4000 de volume oricărui doritor, fără a fi necesare documente, dar și informații istorice importante despre istoria satului, întrucât o parte din bibliotecă este muzeu. 
   Consiliul Judeţean al Elevilor Vrancea îşi propune să promoveze proiectul „Biblioteca de weekend” în rândul elevilor de liceu şi lansează  chiar invitaţia ca aceştia să viziteze biblioteca din satul Şerbeşti, pentru a cunoaşte atât tradițiile cât și obiceiurile locului. 

SURSA: monitorulvn  De Cristina Lucaci 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu