“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

24.05.2012

Ortodocşii sărbătoresc Înălţarea Domnului

 Astăzi, creştin ortodocşii sărbătoresc Înălţarea Domnului. Creştinii se salută, astăzi, cu „Hristos s-a înălţat!“, răspunsul fiind „Adevarat s-a înălţat!“.  
   Din cartea Faptele Sfinţilor Apostoli aflăm că după patimă şi învierea sa din morţi, Mântuitorul Hristos, timp de 40 de zile, s-a arătat pe sine cu multe semne doveditoare, vorbind despre Împărăţia lui Dumnezeu, până în ziua când s-a înălţat la cer, după ce prin Duhul Sfânt a dat poruncile Sale apostolilor pe care i-a ales. „La 40 de zile după Învierea Domnului, Biserica Ortodoxă sărbătoreşte cu cântări de laudă praznicul Înălţării Domnului la cer. Poate ne-am pune întrebarea firească de ce Mântuitorul Hristos a rămas 40 de zile pe pământ după Înviere şi nu mai mult şi nici mai puţin. Răspunsul este că 40 de zile au fost suficiente pentru ca Mântuitorul Hristos să îşi dovedească dumnezeirea sa şi să încredinţeze pe ucenici şi pe mulţimile de credincioşi că El a învins moartea şi a dovedit că este cu adevărat Fiul lui Dumnezeu. Credincioşii noştri sărbătoresc acest praznic împărătesc cu multă credinţă şi adresează unii altora salutul creştinesc «Hristos s-a Înălţat!»“, ne-a spus părintele protopop Nicolae Cobzaru. 
   Tot azi sunt cinstiţi şi eroii neamului. Prin hotărârile Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române din anii 1999 şi 2001, sărbătoarea Înălţării a fost consacrată ca Zi a Eroilor şi sărbătoare naţională bisericească. „Biserica noastră sărbătoreşte în această zi şi pe eroii neamului nostru românesc fiind încredinţat că toţi cei care s-au jertfit pentru ţară şi neam au dobândit mucenicia şi viaţa cea veşnică“, spune părintele Cobzaru. 
   În această zi, în toate bisericile din ţară şi străinătate se face pomenirea tuturor eroilor români căzuţi de-a lungul veacurilor pe toate câmpurile de luptă pentru credinţă, libertate, dreptate şi pentru apărarea ţării şi întregirea neamului.



Sursa: Monitorulvn.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu