“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

28.04.2012

Bustul lui Ştefan cel Mare



Monumentul de for public reprezentând bustul lui Stefan cel Mare din Focsani a fost realizat din bronz pe un soclu placat cu piatra în anul 1993, fiind opera artistului F.Musta.


Stefan cel Mare fiul lui Bogdan al-II-lea a fost domnitorul Moldovei între anii 1457-1504. Calitatile umane, cele de om politic, de strateg si de diplomat, actiunile sale fara precedent pentru apararea întregii tari, initiativele pentru dezvoltarea culturii, au determinat admiratia unor ilustri contemporani.

Domnia lui de aproape o jumatate de veac, a fost cea mai frumoasa perioada din istoria Moldovei. Luptând de la egal la egal cu vecinii mult mai puternici, Stefan a reusit sa impuna Moldova ca un stat cu drepturi aproape egale. Niciodata nu s-au ridicat atâtea lacasuri civile si biserici precum: Cetatea Chilia, Cetatea Alba, Neamt, Hotin, Suceava, Roman, Manastirea Voronet, Neamt.

La Manastirea Putna, una din cele mai importante ctitorii ale domnitorului, se afla mormintele familiei sale, iar sub un baldachin de marmura se afla si osemintele lui Stefan cel Mare.

Descrierea traselului care poate fi folosit pentru a ajunge la obiectiv

Focsani, la intersectia strazilor Tabacari, Republicii cu bulevardul Garii

Realizat pentru Google Earth de Adi.G.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu