“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

21.08.2011

Izlazul de la Vidra s-a transformat în centru comercial


Cu mic cu mare, cu căţel şi cu purcel, mocanii de pe Valea Zăbalei au mers la Târgul de la Tichiriş din comuna Vidra, care a avut loc sâmbătă, cu ocazia sărbătorii „Schimbării la faţă“. În număr foarte mare, oamenii au venit să-şi mai cumpere cele ce le sunt de trebuinţă în gospodărie. Locuitorii din zona de munte a judeţului preferă aceste târguri pentru că sunt mai aproape de casă, distanţa până la Focşani fiind mult prea mare, mai ales pentru cei care nu au maşini. Mocanii au venit cu mic cu mare la Târgul de la Tichiriş din comuna Vidra, care a avut loc sâmbătă. Târgul a consti-tuit un bun prilej pentru aceştia de a-şi cumpăra cele de trebuinţă, la preţuri modeste. „Sunt de la Bârseşti şi vin aici de fiecare dată când este târg. Sunt cu soţul şi cu copiii. Ne mai luăm câte ceva pentru că preţurile sunt mai mici decât în oraş. Oricum, astăzi (sâmbătă – n.r) nu aveam ce face acasă pentru că este sărbătoare şi nu se face treabă. Ne mai plimbăm şi noi, măcar pe aici prin zonă, că nu avem bani de plecat mai departe“, a spus o femeie din Bârseşti. Pentru majoritatea ţăranilor, aceste târguri sunt binevenite pentru că aşa au ocazia să mai scoată şi ei câte un animal la vânzare. De asemenea, comercianţii sunt şi ei bucuroşi că tradiţia bâlciu-rilor se păstrează. Chiar dacă vânzările nu merg tocmai bine, ei spun că fiecare bănuţ este bun. În timp ce unii au venit la gură-cască, alţii, cu mai mulţi bani prin buzunare chiar au făcut cumpărături. „Am venit să vedem dacă le găsim ceva copiilor pentru şcoală, că mai este puţin şi începe. Noi suntem de la Nistoreşti şi ajungem mai greu la Focşani pentru că nu avem maşină. Ne luăm de aici tot ce ne trebuie şi când o să înceapă şcoala nu mai avem grija uniformei şi ce mai trebuie. Nu sunt produsele de cea mai bună calitate dar nu sunt nici rele“, ne-a spus şi o femeie din Nistoreşti. În timp ce unii au venit la bâlciul de pe izlazul comunei Vidra cu maşinile, alţii au venit pe jos şi au plecat tot aşa. Este şi cazul unui bărbat dintr-o localitate din comuna Năruja. El mâna de zor doi boi pe care a intenţionat să-i vândă la târg, dar nu i-a convenit preţul, iar în câteva ore de mers pe jos a ajuns acasă. Cei mai fericiţi au fost copiii. Ei s-au distrat în locurile de joacă special amenajate, până după-amiază. Aceste bâlciuri sau iarmaroace, aşa cum le numesc locuitorii din zona de munte a judeţului, au devenit deja tradiţie. Pentru mulţi dintre participanţi, târgurile reprezintă şi o ieşire. „Nu am venit să iau ceva anume. Mi-am luat copii şi nevasta şi am zis să venim şi noi. Dacă om găsi ceva ce ne place cumpărăm, dacă nu… mâncăm un mic, bem o bere, mai căscăm ochii pe aici şi plecăm acasă. Aşa mai ieşim noi din case, că nu stăm la oraş ca să avem ce face. Noi, aici muncim toată ziua şi atât, că altceva nu avem ce face şi nici unde merge“, ne-a spus şi un bărbat din Topeşti.

Sursa: Monitorul de Vrancea
08/08/2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu