“Noi ne ducem; e rândul vostru să trăiţi. Cu buruienile astea uscate, noi am crescut şi ne-am făcut datoria; acu veniţi voi. Să fiţi sănătoşi!…Uite pământul ăsta: m-a făcut să asud; am muncit toată viaţa pentru el, de cele mai multe ori fără să mă răsplătească; m-am supărat şi l-am blestemat, — dar nu m-aş duce de pe el pentru nimic în lume. Nădăjduiesc că tot aşa o să faci şi tu şi că n-o să mai pleci. Aci suntem născuţi şi eu şi maică-ta şi părinţii noştri şi părinţii părinţilor noştri…”

06.03.2011

Cutremur şi pe 4 martie 2011!


Vrancea s-a cutremurat şi ieri, când s-au împlinit 34 de ani de la „Marele Cutremur“. Spre deosebire de cutremurul din 1977, seismul de ieri a avut o magnitudine de 2,8 grade pe scara Richer şi s-a produs la ora 2.59, la o adâncime de 129 kilometri. De asemenea, s-a produs la o distanţă de 9 kilometri de Gura Techii, 11 kilometri de Lopătari, 16 kilometri de Mânzăleşti şi câte 17 kilometri distranţă de Nehoiu şi Siriu.
Ieri, s-au împlinit 34 de ani de la marele cutremur din 1977. Potrivit unor rapoarte, în Vrancea, seismul de atunci a luat două vieţi. O femeie care locuia pe Strada Mare, nr. 336, a decedat când vroia să iasă din clădirea în care locuia. A fost lovită în cap de o cărămidă desprinsă dintr-un horn. Al doilea deces a fost întregistrat la Odobeşti. Un bărbat a decedat la domiciliu după ce a intrat brusc în comă. Atunci, 247 de vrânceni au avut nevoie de asistenţă medicală, alţi 23 au fost accidentaţi şi cinci au ajuns la spital. Potrivit primelor evaluări de după cutremur, în judeţ fuseseră avariate 1.217 locuinţe. Pagubele produse de cutremur au fost estimate la peste 7 milioane de lei.
De la începutul anului şi până în prezent, Vrancea s-a cutremurat de peste 30 de ori, iar seismele au fost de mică intensitate. Pe 2 martie, la ora 23.34, s-a produs un cutremur de 3 grade, la 133 kilometri adâncime, iar pe 1 martie, la ora 5.24, la 64 de kilometri adâncime a fost înregistrat un cutremur de 2,5 grade.
În total, în luna februa-rie, au fost înregistrate 16 cutremure.



Sursa: Monitorul de Vrancea
De Camelia Taftă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu